Hoppa direkt till innehåll
default

Sammanfattning synpunkter Halmstads stadsnät (mail)

2016-01-04, Eva Svedberg
forum

Sammanfattning synpunkter Halmstads stadsnät (mail)

: 2016-01-04
Synpunkter på Tjänsteguiden 5

Det här med olika namn på TV – är det valbart, i vår meny ser vi bara TV – kan vi fortsätta att ha det så eller hade ni tänkt gör en statistisk menyval för det? För då vill vi ha åsikter om det.

+ Kunderna ser förhoppningsvis direkt om de ska välja tjänster för privat/företagskunder (EMW)

+ På Internet. Bra med ex. låg, mellan, hög. Kan vi ändra denna text själv samt vad gränsen går vid låg, mellan hög? (EMW)

+ tydlig symbol: för lägg i kundvagn, samt hur man gå vidare med sitt köp. (EMW)

+ Tydliga symboler ”för hjälp med att välja tjänst”, felanmälan, visa aktuella kampanjer

- Väldigt sårbara om tjänsteleverantörerna ej har uppdaterad information. (EMW)
- Företag går ej att testa alls (EMW)
- Kan man välja vad som skall synas i menyraderna överst när man väljer Företag i Tjänsteguiden? Har man valt företag ser man ändå knappen ”Om TV”, vi kan dock inte erbjuda våra företagskunder TV. (MRE)
- Paketerbjudanden – Det blir väldigt breda banners när man öppnar/fäller ut tjänsterna där det finns TV med. Svårt att jämföra då.
- Är det fel mått på de små banners med Internet, TV och Telefoni, det bli scrollning på dem. Inte snyggt.
- Rörigt intryck på första sidan.
- Klickar man på ”Hjälp mig välja” under paketerbjudananden fungerar det inte.
I Tjänsteväljaren hade det känts mer logiskt att ha ordningen: Låg, Mellan, Hög och inte Mellan, Låg, Hög.

Jag tycker inte riktigt om att Tjänsteväljaren ligger öppen så länge man inte väljer att avsluta den. Klickar man först på internet och ”Hjälp mig att välja” men sedan vill gå vidare till TV-utbudet så måste man aktivt välja ”avsluta tjänsteväljaren” för att se TV-utbudet. Spontant tycker jag det hade varit mer logiskt att välja den på nytt om jag vill ha den hjälpen när jag bytt från Internet till TV eller till Telefoni.

Fråga:
  • Går det att ändra menytexterna, ex. om vi heller vill skriva paketerbjudande? (EMW)
  • Förstår inte vad Max jämför pris? (EMW)
Om vi vill ta bort/lägga till ex. säkerhet. Tänker även om vi vill byta namn på installation till: ”beställ tjänstefördelare” (EMW)
Hur funkar knappen – hjälp mig välja? (EMW)
Kan man ta bort på Internet ”via fiber-knappen”? (EMW)
  • Kan man redigera texten i de små knapparna, ”Via fiber, TV” som kommer upp när man öppnar en banner?
  • Om ”vid fiber”-knappen skall vara kvar behöver man en punkt efter LAN på översta raden.
Är den stora marknadsföringsytan endast för TL på startsidan? (EMW)
  • Kan man välja vad som skall synas i menyraderna överst när man väljer Företag i Tjänsteguiden? Har man valt företag ser man ändå knappen ”Om TV”, vi kan dock inte erbjuda våra företagskunder TV.
  • När man hoovrar över checkboxen på tjänsterna står det ”compare services” . Kan man ändra det till svenska? När man väl gör en jämförelse står det också compare services.
  • Kan man byta banner för tjänsteväljaren om man vill?
  • Ska vi inte kunna testa miljön för företagstjänster?
Svar
  •  Hans Eklundh , 2016-01-13
    Hans Eklundh , 2016-01-13
    Kommentarer till synpunkterna (de med - tecken)
    - Sårbara, inte mer än idag
    - Jo, företag går bra att testa
    - Tjänsteguiden kan inte ändra i er huvudmeny
    - De blir högre därför att tv-kanalerna visas
    - Scrollning, ska åtgärdas
    - Ni bestämmer vad ni vill visa
    - Tjänsteväljaren ska tas bort på Pakettjänster
    - Ordningen ska ändras till Hög-Mellan-Låg

    Vi ska förbättra Tjänsteväljaren så att den blir enklare/tydligare

    Frågor:
    • Ja
    • Förstår ej frågan/frågorna
    • Den stora annonsytan kan även användas av stadsnätet
    • vi ska givetvis ändra till svenska
    • Ja man kan byta bannerbilder
    • Varsågod det fungerar